Video
Szukaj
Ostatnie komentarze
Najnowsze wpisy
Rozwój motoryzacji
    Czy dwadzieścia lat temu, gdyby ktoś Państwa zapytał o słowo SMS wiedzielibyśmy, co to takiego? Raczej nie albo dalej słuchalibyśmy nagrań muzycznych na kasetach w przenośnych odtwarzaczach walkman zamiast popularnych MP3? Technika dwudziestego pierwszego wieku w ciągu ostatnich trzydziestu lat bardzo wpłynęła na nasz komfort życia i nadal wpływa, rozwijają się korporacje komputerowe, farmakologiczne, nawet artykuły gospodarstw domowego czy RTV wiele się zmieniły w ciągu tych kilkunastu lat, podobnie jest z motoryzacją jeszcze za czasów Gierka na polskich drogach widziało się samochody takie jak Fiat 126 p, czy popularną królową ulic Syrenkę, ale z biegiem czasu te właśnie piękne na tamte lata samochody zostały dosłownie zepchnięte z dróg i ustąpiły miejsce nowoczesnym technologiom motoryzacyjnym takim jak BMW, Mercedes czy Lexus. Każdy z nas chciałby poruszać się po autostradach jak najlepszym i przede wszystkim bezpiecznym samochodem, który nie tylko nam, ale i naszym najbliższym zapewni poczucie bezpieczeństwa i komfortu a przy okazji szybkiego przemieszczenia się do miejsca docelowego, dlatego większość społeczeństwa skłania się do zaciągnięcia w banku oferty znanej jako kredyt samochodowy by poprawić komfort życia i cieszyć się udogodnieniami współczesnego świata oraz wspominając minione lata, kiedy na drogach poruszaliśmy się samochodami z duszą i klasą ówczesnych lat.
    Generalnie należy przyznać że samochody rozwijają się wraz z nami. Razem z nami rosną, razem z nami ciągle są ulepszane i dostosowywane do naszych wymagań i marzeń. Generalnie nie jest to łatwe ani przyjemne, jeździć samochodem jaki nam nie pasuje, lub w jakim nie czujemy się komfortowo. Niestety ze względu na ceny samochodów wyższej półki większość osób może sobie jedynie pomarzyć o zakupie BMW czy Mercedesa. Dlatego też auta z tego segmentu nadal są marzeniem bardzo wielu ludzi. Dzięki dostępności kredytów jednak coraz więcej osób może sobie pozwolić na zakup takiego cuda na czterech kołach, czego sobie i Wam życzę.

Nie wszędzie zamykają fabryki samochodów osobowych. Komu radość, komu płacz.

Zamykanie fabryk lub ograniczanie liczby pracowników jest powszechnym sposobem na wprowadzenie oszczędności w europejskich fabrykach samochodów osobowych. Są jednak takie miejsca na starym kontynencie, gdzie nie dochodzi do tak drastycznych dla pracowników rozwiązań. Światełkiem w tunelu jest na pewno zachowanie francuskiego rządu, który zdecydował się na udzielenie pomocy publicznej Peugeotowi. Pomoc w postaci siedmiu miliardów euro na pewno będzie potrzebna by utrzymać zakłady w dobrej kondycji finansowej. Niestety na taką pomoc nie mogły liczyć fabryki mieszczące się tuż obok czyli w Belgii.

Tam już niedługo kolejną fabrykę aut zamknie Ford, który w ten właśnie sposób ogranicza swoje interesy na terenie starego kontynentu. Pomoc francuskiego rządu będzie polegała na udzieleniu gwarancji bankowi BPF, który jest głównym wierzycielem Peugeota. Koncern ogłosił, że dodatkowo udało mu się podpisać z bankami umowy o liniach kredytowych na jedenaście miliardów euro. Jest to wynik lepszy o miliard. Wcześniej spodziewano się jedynie dziesięciu miliardów. Rządowa pomoc ma za zadanie wyciągnięcie przedsiębiorstwa z ogromnych problemów finansowych. W trzecim kwartale koncern miał jedynie dwanaście miliardów euro przychodów ze sprzedaży. Jest to o cztery procent mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. To spowodowało, że konieczne było ogłoszenie planów zwolnienia ośmiu tysięcy pracowników i zamknięcia fabryki aut mieszącej się pod Paryżem. Pomoc państwa nie jest jednak taka bezinteresowna. Nowy prezydent Francji, Hollande chce mieć teraz większą kontrolę nad tym co dzieje się w tym przedsiębiorstwo. W nim zatrudnionych jest wiele tysięcy Francuzów. Ewentualne zamknięcie czy też masowe zwolnienia na pewno nie przysporzą mu wielu zwolenników. Możliwe są także uliczne zamieszki, których nikt nie chce przeżywać na ulicach francuskich miast. Władze koncernu zobowiązały się również do utworzenia specjalnego komitetu, w którym głos będą mieli także przedstawiciele środowisk pracowniczych.

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.